rss صفحهاصلی بینالملل ایران اجتماعی اقتصادی سیاسی ورزشی فرهنگوهنر معرفیاستان شهرستانها ثبتخبر دربارهما تماسباما پیوندها آرشیو | ||||
![]() به گزارش شمالغرب ؛ حسین شایقی در گفتگو با خبرنگار سبلانه، شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان، خبرگان و صاحبان شرکتهای دانش بنیان را از اهداف بنیاد عنوان کرد و از حمایتهای چهارگانه تحصیلی آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی از مبتکران خبر داد. به گفته وی حمایتهای چهارگانه از طریق فراخوانی بنیاد، هر ساله از طرف دانشگاهها صورت میگیرد. رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل، تشکیل شورای علمی بنیاد به عنوان بالاترین رکن تصمیم ساز متشکل از اعضای هیئت علمی و همچنین روسای دانشگاههای محقق، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد واحد اردبیل را از مهمترین دستاوردهای بنیاد معرفی کرد. وی همچنین اجرای طرح دوستی ویژه دانش آموزان سال دوم دبیرستان را که با هدف استعدادیابی و تقویت روح وفاق ملی و منطقهای و فرهنگ دینی دانش آموزان انجام گرفته و نیز تشکیل کارگاههای آموزشی برای معلمان زیر نظر اساتید دانشگاه را از برنامههای موفق بنیاد عنوان کرد. شایقی در خصوص همخوانی ایدههای مبتکرین با نیازهای استان گفت: قبل از جشنواره اختراعات از کلیه دستگاههای اجرایی نیازسنجیهایی را انجام داده و در اختیار مخترعین قرار میدهیم که خوشبختانه این امر باعث شده بالای 60 درصد از اختراعات در رفع نیازهای استانی انجام گیرد. شایقی در مورد برنامههای آینده بنیاد از تشکیل کارگاههای توانمندسازی برای مخترعین و صاحبان شرکتهای دانش بنیان خبر داد و افزود: در صورت به تصویب رسیدن، از سال 94 فعالیت این کارگاهها شروع خواهد شد که در واقع به عنوان اتاق فکر در مسائل پیشرو استان عمل خواهد کرد. رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اجرایی کردن طرح شهاب برای دوره چهارم ابتدایی و گسترده تر کردن این طرح برای دورههای مختلف تحصیلی در سالهای آینده را از برنامههای آیندهنگر این بنیاد معرفی کرد. بنیاد ملی نخبگان با تاکید مقام معظم رهبری از سال 83 حرکت خود را شروع و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری به فعالیت خود ادامه داد؛ بنیاد ملی نخبگان در اردبیل نیز از دی ماه سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد. انتهای پیام/ اخبار استان اردبیل را اینجا بخوانید دیدگاههای ارسال شده ، پس ازتأیید توسط مدیر مسئول سایت منتشر خواهد شد. نظرات شما عزیزان: ![]() ![]()
مطالبمرتبط |
| |||