وعده هایی که روی کاغذ زنگ زد؛ راه آهن دل سبلان را خون کردپایگاه خبری تحلیلی شمالغرب
rss صفحهاصلی بینالملل ایران اجتماعی اقتصادی سیاسی ورزشی فرهنگوهنر معرفیاستان شهرستانها ثبتخبر دربارهما تماسباما پیوندها آرشیو

ساعتوتاریخانتشارخبر:4:51 بعد از ظهر--10 / 10 / 1393
گروههایخبری: عناوین کل خبر،استان،اجتماعی،اردبیل،،

در حالیکه اغلب پروژه‌های ریلی کشور که بعد از شروع عملیات احداث راه آهن اردبیل – میانه به اجرا درآمدند، افتتاح شدند، متاسفانه وعده های تکمیل راه آهن اردبیل روی کاغذ زنگ زده است.

به گزارش شمالغرب ، نشریه پیام اردبیل نوشت؛ در حالیکه اغلب پروژ ه های ریلی کشور که بعد از شروع عملیات  احداث راه آهن اردبیل – میانه به اجرا درآمدند، افتتاح شدندمتاسفانه وعده های تکمیل راه آهن اردبیل بعد از 15 سال روی کاغذ زنگ زده است، این موضوع در حالی است که با بودجه تعیین شده برای حمل و نقل ریلی در سال 1394، قرار است هشت طرح دیگر نیز در سال آینده به اتمام برسد که در آن خبری از راه آهن اردبیل نیست بنا بر اعلام خبرگزاری ها این طرح ها عبارتند از:

تکمیل راه آهن

گرگان- اینچه برون

طی مراحل ساخت و تکمیل راه آهن گرگان-اینچه برون با اختصاص بودجه 23 میلیارد تومانی در سال آینده از طرح های دیگر ملی قابل اتمام پیش بینی شده است؛ ساخت این راه آهن 80 کیلومتری از سال 1391 آغاز شده و برآورد می شود تا در مجموع با هزینه نزدیک به 26 میلیارد و 500 میلیون تومانی تمام شود.

احداث خط دوم و نوسازی

 راه آهن اهواز-خرمشهر

در سال آینده راه آهن اهواز- خرمشهر نوسازی و خط دوم آن احداث می شود؛این طرح 120 کیلومتری از سال 1387 شروع شده و در بودجه سال 1394 پیش بینی می شود که با مجموع هزینه بیش از 64 میلیارد و 380 میلیون تومانی تکمیل شود. این پروژه عمرانی برای سال بعد بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار دریافت خواهد کرد.

پایان راه آهن شیراز-اصفهان

راه آهن شیراز-اصفهان بعد از 14 سال در سال 1394 تکمیل خواهد شد.برآورد دولت در بودجه سال بعد نشان می دهد که این راه آهن 506 کیلومتری در سال 1394 با دریافت 30 میلیارد تومان اعتبار به اتمام می رسد.طرح احداث راه آهن شیراز- اصفهان در مجموع دوران ساخت خود که از سال 1380 شروع شده بالغ بر 607 میلیارد تومان بودجه دریافت می کند.

تکمیل راه آهن کرمان-زاهدان

بیش از 372 میلیارد تومان هزینه ای است که طی 19 سال برای ساخت و تکمیل راه آهن کرمان-زاهدان برآورد شده است؛در بودجه سال بعد این گونه پیش بینی شده تا با اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومانی این خط ریلی 545 کیلومتری که ساخت آن از سال 1375 شروع شد به پایان برسد.

اما در بودجه 1394 برآورد شده تا با تامین مالی 20 میلیارد تومانی اتصال قطار حومه ای تهران-قم و آنتنی فرودگاه امام انجام شده و راه آهن کمربندی قم تکمیل شود.

همچنین انتقال خط آهن تهران-تبریز در منطقه 17 و 18 شهرداری تهران به زیر زمین از دیگر طرح‌های عمرانی بخش ریلی است که در سال بعد با مجموع بودجه 302 میلیارد تومانی انجام خواهد شد.ساخت قطار حومه ای تهران- ورامین- پیشوا و گرمسار نیز در سال آینده به پایان خواهد رسید.

در ابتدای پروژه راه آهن اردبیل هر چند پروسه زمان بر تکمیل آن دور از ذهن نبود اما به ذهن کسی خطور نمی کرد که ساخت یک راه آهن این همه سال به درازا بکشد.

در این میان شهروندان مسئولان را مقصر می دانند و مسئولان گریزی به اعتبارات زده و حساس بودن اجراییات این پروژه را دلایل تاخیر عنوان می کنند.

متاسفانه در طول سالهای گذشته مسؤولان و نماینده های استان خیلی شعار دادند که بزودی صدای قطار در استان شنیده می شود اما این صدا شنیده نشد که هیچ، بلکه در سفر اخیر رئیس جمهور محترم به استان نیز هیچ وعده ای داده نشد تا دل مردم اردبیل در حسرت راه آهن پرخون بماند!


انتهای پیام/

اخبار استان اردبیل را اینجا بخوانید

دیدگاههای ارسال شده ، پس ازتأیید توسط مدیر مسئول‌ سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
پیامهایی که حاوی تهمت یا افترا باشد تائید نخواهد شد.
انتشار نظر به معنای تأیید از دید مسئول سایت نبوده و مسئولیت نظرات بر عهده نظردهنده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب : وعده هایی که روی کاغذ زنگ زد؛ راه آهن دل سبلان را خون کرد ,
چاپاینصفحهنسخهمناسبچاپ
مطالبمرتبط

پایگاهخبریتحلیلیشمالغرب